dilluns, 23 de setembre del 2013

V Trobada de Dones Acordionistes i Percussionistes al Biarn

Els dies 20, 21 i 22 setembre 2013 va tenir lloc la trobada anual de dones acordionistes i percussionistes del Pirineu. Aquest any hem traspassat la frontera i ens en hem anat al Biarn.

El divendres dia 20 vam anar arribant a Billère. Primer vam fer un sopar compartit a la sala Saint Laurent amb tota la gent de la zona que va assistir al ball que es va fer després. Per poder fer el ball es va organitzar un "escenari obert", tothom que volia podia pujar a tocar alguna peça, només calia inscriure's abans. Vam ballar fins ben tard i després a dormir.
Moltes de nosaltres vam estar allotjades a les cases de dones acordionistes de Pau. Moltes gràcies a totes per l'acollida!
L'endemà dissabte vam trobar-nos a les 12'00 a la sala Saint Laurent de Billère per dinar. Després vam fer una mica de reunió i tot seguit vam anar a fer una visita guiada per Pau en occità i de la mà de la nostra guia particular, la Cèlia.
A Billère un altre cop i a assajar totes les diàdones i les dones acordionistes biarneses. Vam fer un repàs al repertori, a les estructures de les peces i vam acabar de polir detalls musicals.
El sopar del dissabte va ser al costat de la sala Robert de Lacaze de Billère. Després de sopar es va fer un petit taller de danses a càrrec de Pep Lizandra que va ensenyar com es balla la sardana curta.
I a partir de quarts de deu un altre escenari obert on tothom hi va participar animant el ball. Al final de tot, el grup Espartenhas va cloure la vetllada amb una actuació fantàstica en la qual ens van oferir una molt bona tria de danses i música tradicional.
El diumenge vam anar al Clos Lapeyre on en Jean Bernard Larrieu ens va fer una visita en occità al celler i ens va explicar molts detalls de les vinyes i del vi de Jurançon que també vam poder degustar, això sí després del concert.
Aquest és el repertori que vam tocar:
  • An dro
  • Aqueras montanhas
  • Ah mama
  • Les marxoses
El dinar va ser preparat per en Patrick i el vam poder compartir amb tothom tot gaudint del paisatge del Clos Lapeyre.
En acabar el dinar la Pilar Cases, en nom de l'associació, va lliurar a les organitzadores de la trobada uns obsequis que ella mateixa va realitzar: unes taules de fusta amb la figura d'una dona tocant l'acordió, realitzades a la manera que els artistes medievals pintaven els retaules.
Moltes gràcies a totes les dones biarneses que van compartir amb nosaltres aquesta trobada i molt especialment a la Sylvie Lajus perquè tot això va ser possible gràcies a ella.

Anirem afegint fotos i vídeos de la trobada a mida ens els aneu enviant. De moment aquí en teniu un petit tastet.